ВЕРХОВНА РАДА СКАСОВУЄ ДЛЯ ФОП КНИГУ ОБЛІКУ ДОХОДІВ
20 грудня 2019 року Верховна Рада прийняла за основу законопроект № 2524 щодо функціонування електронного кабінету та спрощення роботи фізичних осіб-підприємців.
Змінами до Податкового кодексу передбачаються:
- Відображення в е-кабінеті копій податкових повідомлень-рішень та інших документів, які податковий орган надсилає платнику.
- Листування контролюючого органу з платниками податків, які подали заяву про бажання отримувати документи, через електронний кабінет.
- Скасування вимоги подавати заяву на приєднання до договору про визнання електронних документів після реєстрації або оновлення ключів кваліфікованого електронного підпису.
- Автоматична реєстрація в електронному кабінеті отриманих документів від платника податків.
- Відображення в електронному кабінеті даних щодо суми та дати узгодження грошового зобов’язання, визначеного контролюючим органом.
- У процедурі доведення платником податків відсутності його відповідальності у разі помилок через технічний збій у роботі електронного кабінету скасовується необхідність підтвердження технічним адміністратором та/або методологом факту технічного збою, методологічних або технічних помилок.
- Скасування вимоги обов’язкової реєстрації книги обліку доходів та книги обліку доходів та витрат.
- Скасування книги обліку доходів для ФОП 1 та 2 групи спрощенців та 3 групи, які не є платниками ПДВ. Такий платник податків за власним бажанням може вести книгу обліку доходів в паперовому або електронному вигляді. Штрафи за не ведення або помилки у книзі доходів накладатимуть тільки якщо такий платник повідомив про бажання вести книгу обліку доходів.
З переліку функцій електронного кабінету платника податків виключаються функції, пов’язані зі здійсненням митної діяльності, що обумовлено розділенням податкової та митної служб України.